Uusi sydänkerho aloittaa syyskuussa Kivenlahdessa!

Syke-kerho aloittaa asukastila Kivenkolossa (Merisaapas 1). Ohjaajaksi on lupautunut Ritva Halme, jonka tavoitat numerosta 040 706 6684 ja ritva.halme(at)gmail.com.

Kerho on uusi, joten ohjelma muokkautuu pikkuhiljaa osallistujien myötä. Ensimmäisessä kokoontumisessa päätettiin vaihtaa tapaamispäiväksi parilliset perjantait klo 10.30 - 12.00. Tapaamisten jälkeen halukkaat voivat jäädä yhdessä Kivenkoloon lounaalle (5 €).
Tule tutustumaan tai antamaan panoksesi ohjelmaideoin. Nyt mahtuu mukaan! :)
Syksyllä 2018 kokoonnutaan siis parillisina perjantaina seuraavasti: 21.9, lisäksi 5.10. ja 19.10,
edelleen 2.11. ja 16.11. sekä 30.11. ja vielä 14.12.

Sydänkerho Omena kokoontuu Ison Omenan kirjaston kokoustilassa Kari. Ohjelmassa on niin  muistin huoltamista, musiikkia, kirjaesittelyjä kuin mielenkiintoisia vierailijoitakin. Kerhoa ohjaa Mirja Mantila, jolta voit syksyn edetessä kysyä vapautuneita paikkoja, puhelin 050 5929 417 ja mirja.mantila(at)pp.inet.fi.

Syyskauden 2018 kokoontumiset torstaisin klo 13.30 - 15.00 seuraavasti: 6.9. ja 20.9, sekä 4.10. ja 18.10, lisäksi 1.11. ja 15.11. ja edelleen vielä 29.11. ja 13.12. Kauden viimeisellä kerralla tehdään jotain erilaista, mennään vaikka yhdessä joululounaalle!

Jo 10-vuotias sydänkerho, Sydänystävät kokoontuu Soukan palvelutalon takkahuoneessa joka toinen maanantai klo 12.30 - 14.00 (parittomat viikot). Vierailijoita, muistiharjoituksia, tuolijumppaa, yhteislaulua ja -retkiä syksyllä 2018 seuraavasti: 10.9. ja 24.9, sekä 8.10. ja 22.10, lisäksi 5.11. ja 19.11. ja edelleen 3.12. sekä 17.12. Entiset kerholaiset tervetulleita heti mukaan, mahdollisista vapautuvista paikoista kannattaa kysyä ohjaaja  Marjatta Sundbergiltä (puh. 040 716 4568). Palvelutalon osoite on Soukankaari 7 (ostoskeskus).

Miesten oma Pumppuklubi on keskustelu- ja fundeeraamisfoorumi. Ajatusten tuulettamista miehille ominaisella tavalla: yhdessä keskustelemalla, yhdessä tekemällä.  Ilmoittautumista ei tarvita - mukaan vaan!

S Pumppis

Syksyn 2018 aikataulu: ke 26.9, 31.10, 28.11. ja 12.12. Lisätiedot: Pekka Laine (puh. 045 1301622 pekkakj.laine(at)luukku.com). Kokoontumiset osoitteessa Pohjantie 3, Tapiola (yhdistyksen toimisto). Kuva Pumppuklubin kevätretkeltä Vallisaareen 31.5.2017.

Oma juttu?

Voisiko kerhon ohjaaminen jossain päin Espoota olla sinun juttusi, oma harrastuksesi? Kerholla voi olla jokin teema tai aiheet voivat vaihdella laidasta laitaan. Kokoontumisaikataulun päätät itse.

Ota yhteyttä, jos voisit harkita tällaista vapaaehtoistyötä, yksin tai yhdessä jonkun toisen kanssa. Autamme mielellämme alkuun! Annukka Siro, puh. 050 4080949 tai toimisto(at)espoonsydanyhdistys.fi.

Muuta yhteistä

Muista myös vertaistuelliset Kardiokahvila-tapaamiset tuntia ennen luentoja!

Yhdessä tekemistä on myös Sydänyhdistyksen arki. Tälläkin hetkellä kymmenet ihmiset tekevät vapaaehtoista sydäntyötä. Ehkä sinä haluaisit tulla mukaan silloin tällöin? Soita Annukka Sirolle, niin jutellaan lisää (puh. 050 4080949). Kuvassa sydännaisia, luottomiehiä ja vertaistukihenkilöitä, jotka antoivat panoksensa erään yleisöluennon järjestelyihin!

S Tapiola