viidesPäiväretkelle la 19.5.2018 Malmgårdin kartanoon ja panimoon. Lähtö Kiasman turistipysäkiltä Helsingistä klo 10.

Tervetuloa päiväretkelle Porvooseen sekä Malmgårdin kartanoon Loviisaan. Malmgårdin kartanon perinteet ulottuvat aina 1600-luvulle asti. Siitä lähtien kartano on ollut Creutzin kreivillisen suvun omistuksessa. Kartano on erikoistunut luonnonmukaiseen viljelyyn sekä luomutuotteiden jalostamiseen.

Pysähdymme lounastamaan Porvoossa, minkä jälkeen matka jatkuu Malmgårdiin, johon meidät tutustuttaa kreivi Creutz. Panimossa pääsemme myös maistamaan olutta ja luonnollisesti voimme tehdä ostoksia kartanon puodista. Paluumatka Helsinkiin alkaa noin klo 16.

Retken järjestää yhteistyökumppanimme Allergia- ja astmayhdistys, joka ottaa vastaan ilmoittautumiset ja jolta saa lisätietoja. Puhelinnumero on 09 803 9684 ja Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Hinta 85 euroa. Sitovat ilmoittautumiset, erityisruokatoiveet sekä maksu Allergiayhdistyksen tilille 11.5. mennessä. Tili FI47 1583 3000 1117 13, viite 37112. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on vähintään 20.

Upea kohde, erinomainen ajankohta - eiköhän lähdetä joukolla!

Ja syksyllä mahtireissu, jossa runsas ja upea ohjelmakokonaisuus:

Matka Kroatiaan, Bosnia-Herzegovinaan ja Montenegroon 29.9. - 3.10.2018

Matkalla tutustutaan Dubrovnikin vanhaan kaupunkiin satumaisine pikku kujineen ja lisähohtoa maisemaan tuo uskomattoman turkoosinsininen Adrianmeri. Kahden tunnin kaupunkikierroksella tutustumme palatseihin ja yhteen maailman kauneimmista kaduista. Sitten maistuukin jo yhteinen lounas!

Seuraavana päivänä teemme retken Bosnia-Herzegovinaan ja tutustumme Mostarin tärkeimpiin nähtävyyksiin. Kolmannen päivän iltana ajamme Dubrovnikin lähellä sijaitsevaan pieneen kylään, jossa nautimme paikallisen perinneillallisen kansantanssin kera. Seuraavana päivänä on vuorossa retki Montenegroon ja vuoristomaisemiin.

Ennen kotiinpaluuta ehdimme vielä köysirata-ajelulle Srdj-vuorelle, josta avautuu henkeäsalpaavat näkymät!

Tämän matkan järjestää yhteistyökumppanimme Helsingin Liikennelaitoksen Sydänyhdistys. Pyydä tarkka ohjelma Aila Leinikalta, puh. 050 568 1304 tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..  Matka kustantaa 1295 € / hlö jaetussa kahden hengen huoneessa. Huom! Sitovat ilmoittautumiset huhtikuun alkuun mennessä Aila Leinikalle.