Sydänmessut LOGO 482x375

Sydänmessut on Suomen merkittävin sydänterveyden tapahtuma. Kymmenes, joka toinen vuosi järjestettävä messutapahtuma pidetään la 13.4.2019 tutussa paikassa, Espoon kulttuurikeskuksessa Tapiolassa. Messujen suunnittelu on jo täydessä käynnissä.

Tuttuun tapaan Sydänmessujen ohjelma koostuu korkeatasoisista ja ajankohtaisista asiantuntijaluennoista, yhteistyökumppanien tietoiskuista sekä näytteilleasettajien palveluista.

Sydänmessuilla haluamme nostaa esiin erityisesti työikäiset, joita sydänsairaus muodossa tai toisessa on kohdannut. Emme unohda myöskään senioreja, joiden palveluratkaisut kehittyvät jatkuvasti. Digitalisaation mahdollisuudet kaikenikäisten terveydenhoidossa on mielenkiintoinen, tuore aihealue. Kestoaiheisiin, kuten verenpaine, kolesteroli ja diabetes, tarjoamme uuden näkökulman, tietenkin uusimman tutkimustiedon valossa. Tulossa on myös elämyksellisyyttä, esimerkiksi eri liikuntalajien esittelyn, jopa opettelun tai kokeilun muodossa.

Musiikkiteema on esillä myös asiantuntijanäkökulmasta: Millainen merkitys musiikilla voi olla ihmisen terveydelle? Tästä syystä tapahtuma huipentuu Tapiola Sinfoniettan juhlakonserttiin. Vuoden 2019 messut kulkevatkin yhdistyksessämme työnimellä "Iloa, elämyksiä ja asiaa", sydämen ympärillä.

Vuoden 2017 messuilla ovi kävi tiheään. Kaikkien järjestettyjen messujen kävijämäärä on ollut yhteensä yli 50.000. Meillä on syytä odottaa taas 6.000 vierailijaa, etenkin kun metron myötä itäinen pääkaupunkiseutukin linkittyy joustavasti Tapiolaan. Tulevilla messuilla on tilaa entiseen tapaan kahdeksalle tietoiskulle ja noin 40 näytteilleasettajalle. Tässä vaiheessa tietoiskujen ja tilojen varaaminen on jo mahdollista ja erityistoiveiden huomioiminen helpointa.

Kuvat Sydänmessuilta 2015, kuvaaja Matti Saksanen.

S DSC06308

S DSC05946