Sydänjärjestö on Suomen suurin sydänkuntouttaja ja jäsenet saavatkin kahdesti vuodessa Sydänlehden välissä lehtisen, jossa on esitelty eri kuntoutusvaihtoehdot ja ne lähimmät on listattu myös puolivuosittain ilmestyvään jäsenoppaaseen. Osallistua voi mihin tahansa kuntoutustapahtumaan asuinpaikasta riippumatta. Tässä vielä muutamia muita kuntoutusmahdollisuuksia.

Liikunnasta erikseen eri välilehdessä.

Tietoa ja tukea -ryhmätapaamiset

Toivotamme viimeisen vuoden aikana sairastuneet puolisoineen tervetulleiksi Tietoa ja tukea -ryhmätapaamiseen. Tarjolla on tiivis tietopaketti sairaudesta, kuntoutumisesta ja jatkohoidosta. Ohjelma on suunniteltu ensi sijaisesti sepelvaltimopotilaille, mutta kaikki sydänpotilaat ovat tervetulleita.

Ajankohta on torstai 14.2. klo 16.00 - 18.30 ja paikkana Ison Omenan palvelutorin kokoustila Myrsky. Ilmoittaudu oman terveysasemasi vastaanottoon tai suoraan Sydänyhdistykseen, puh. 050 4080949 tai toimisto(at)espoonsydanyhdistys.fi.

Meilahdessa sepelvaltimopotilaille

Ensitietoluennot Meilahden sairaalassa keskiviikkoisin klo 16.00 - 18.15. Luennot jaetaan kahteen teemaan. Tarkempia tietoja ja aikataulun saat  sh Tomi Nymanilta (puh. 050 428 701), joka kertoo mielellään lisää.

Luennon 1 aiheina sepelvaltimotaudin muodot, mieliala & stressi, lääkkeet, avokuntoutus.  Luennon 2 aiheina liikunta, ruokavalio, paino, tupakka & alkoholi.   Meilahden sairaala, luentosali 2 (2. kerros, oranssi katkoviiva).

Sydänleikkausinfot Meilahden sairaalassa jatkuvat tiettyinä maanantaina klo 14.00 - 16.00. Lisätiedot sh Kati Leinolta, puh. 050 427 0662.

Halutessasi voit keskustella sairaanhoitaja Kati Leinon kanssa kaikista sydänleikkaukseen ja toipilasaikaan liittyvissä asioissa, puhelin 050 427 0662 tai sydaninfo(at)hus.fi.

Kelakin kuntouttaa

Kelan korvaamaa kuntoutusta järjestetään eri kuntoutuslaitoksissa. Kurssit kestävät noin 10 päivää, minkä lisäksi järjestetään muutaman kuukauden kuluttua lyhyt palautekurssi. Ota siis kuntoutuminen puheeksi lääkärisi kanssa ja keskustele lähetteen saatuasi Kelan kuntoutustyöntekijän kanssa vaihtoehdoista. Tulot eivät vaikuta kuntoutuspäätökseen.